Punchline

FACQ

Hoe weet ik nu of reclame werkt?

Een bekende stelling is dat 50 cent van elke uitgegeven euro aan reclame weggegooid geld is. Alleen weten we niet welke helft. Onzin natuurlijk, want de tijd dat “we maar wat leuks doen met  je reclamegeld”  hebben wij in ieder geval nooit meegemaakt. Zeker vandaag de dag is het meer dan noodzakelijk dat reclamegelden efficiënt én effectief ingezet worden. En meten is daarbij weten… Reclame via internet bijvoorbeeld. Advertenties worden afgerekend per bezoeker aan je website of per aantal malen dat de uiting getoond is aan een bezoeker (views of impressie). Of nog beter: afrekenen op basis van de gegenereerde omzet. Conversie of response is waar het om gaat als we de omzet van onze opdrachtgevers op een hoger plan willen tillen. Tenslotte zijn wij ook alleen gebaat bij tevreden opdrachtgevers die weten dat die reclame-euro absoluut géén weggegooid geld is! 

Facq

Frequently Asked Communication Questions: de meest voorkomende vragen op het gebied van reclame hebben we alvast op een rijtje gezet.

Facq