Punchline

casus

SKIP
Hoe kipt Nederland?

Na ruim 30 jaar campagnevoeren is het imago van kip gewijzigd van een feestelijk, zondags eten (‘kip, patat en appelmoes’ ) in een snel dagelijks maaltijdonderdeel. Dankzij de consistente strategie heeft kip een unieke - positieve - plaats verworven in het beeld van de consument. Kip biedt vele variatiemogelijkheden, is lekker makkelijk en snel klaar. Recent onderzoek wijst uit dat dit imago vandaag de dag nog steeds staat als een huis. 

 

Met de inmiddels langstlopende pay off: Kip. ’t  Meest veelzijdige stukje vlees is de afgelopen jaren consequent invulling gegeven aan de positionering van kip. Maar hoe til je deze elke keer weer naar een hoger niveau met een vernieuwende campagne? Met de laatste kipcampagne laten we de mensen zelf demonstreren wat ze allemaal met kip kunnen doen. Oftewel, hoe kipt Nederland

 

Met ‘Hoe kipt Nederland’ gaan we de deuren langs en vragen we de mensen naar hun lekkerste kiprecept. We verzamelden allerlei recepten en wisten zelfs in de range van TV-commercials, radiospots en advertenties ‘kippen’ tot een nieuw werkwoord te verheffen! De website hoekiptnederland.nl in combinatie met social media, biedt een platform waar mensen elkaar kunnen inspireren met hun lekkerste kiprecept. 

 

Punchline verzorgt al jaren de strategie en creatie van de kipcampagnes evenals de productie, de media-inkoop en de begeleiding van onderzoek. Overigens vormen niet alleen de consistente strategie en aanpak de sleutel tot dit succes, ook de jarenlange samenwerking tussen bureau en klant zijn hier debet aan. En daar zijn we best trots op.

Lees meer >>