Punchline

casus

Stichting Blij met een Ei
Het ei vertelt

Een ei is niet alleen lekker, het is ook een mooi product. Bovendien is er ook een hoop te vertellen over het ei. Waar komt een ei vandaan? Welke soorten eieren zijn er? Allemaal vragen die beantwoord worden in de door ons ontwikkelde voorlichtingscampagne 'Het ei vertelt' voor de Stichting Blij met een Ei. Een campagne waarin we de consument alles vertellen over de specifieke eigenschappen, kenmerken en afkomst van eieren. Het gaat hierbij om objectieve informatie over onder andere huisvestingssystemen van de kippen die de eieren leggen, de kwaliteit, de controle, de veiligheid en de traceerbaarheid van eieren.

 

Het doel van de campagne is dat we de Nederlandse consument uitleggen wat de betekenis en aanduidingen op eieren en verpakkingingen betekenen. Zo is het merendeel van de Nederlandse consumenten nog nauwelijks op de hoogte van de betekenis van de eicode. Toch kun je aan de hand van deze eicode in één oogopslag zien wat de herkomst van het ei is. Mét de zekerheid dat ook elk eitje gecontroleerd en traceerbaar is.

 

De voorlichtingscampagne heeft een looptijd van twee jaar en is mede gefinancieerd met steun van de Europese Unie. Binnen de campagne ontwikkelde wij de website 'het ei vertelt', een online bannercampagne, advertorials in huis-aan-huis bladen, een folder en een lespakket voor kinderen van het basisonderwijs.

 

Het lespakket bestaat uit de door ons geproduceerde digibordfilm 'De mysterieuze eicode' en een speciaal (digitaal én gedrukt) minimagazine,vol met tips, opdrachten en weetjes om in de klas te behandelen. De digibordfilm is een groot succes dankzij de speelse en spannende verfilming van een product dat iedereen (bijna) dagelijks eet namelijk het ei!

Lees meer >>