Punchline

casus

Micosat Nederland
Micosat F

Hoe introduceer je in een van oorsprong vastomlijnde landbouwnatie als Nederland een speciale meststof die bestaat uit een hoog geconcentreerde entstof van nuttige schimmels en bacteriën?

Niet zomaar een meststof maar een speciaal ontwikkelde stof die zorgt voor een natuurlijke groeispurt in de teelt van gewassen. In Italië ontwikkeld door professor Giusto Giovannetti en aldaar een groot succes.
Met Nederland als ongekend marktpotentieel als het gaat om de verbouw van landbouwproducten, zou de introductie van het nieuwe Micosat op voorhand een succes moeten zijn. Dat zou je denken maar we kennen ook allemaal het o zo Nederlandse spreekwoord  ‘wat de boer niet kent, dat ….’.

 

Het advies was daarom eerst de pijlen te richten op een selecte en afgebakende doelgroep. In dit geval de ruim 2.500 aardappeltelers in Nederland.  Met als doelstelling de Nederlandse aardappelteler ervan overtuigen dat hij met  MICOSAT F® zijn aardappeloogst met wel 10 tot 15% kan verhogen. De aftrap voor de introductie in Nederland werd gedaan tijdens de BIOVAK, de vakbeurs voor duurzame landbouw.
Punchline ontwikkelde o.a. voor MICOSAT een speciale beursstand met de bijbehorende promotiematerialen. Daarnaast werd een opvallende mailing opgezet, gericht aan de Nederlandse aardappelteler met het unieke aanbod MICOSAT F zelf te ervaren. Een testpakketje en een simpele antwoordkaart deden het voorwerk, een nauwgezette follow-up actie van nabellen en een persoonlijk verkoopgesprek deden de rest.

 

De resultaten na de pilot waren veelbelovend. Een groot aantal aardappeltelers respondeerde op de mailing en er werden vele testpakketten uitgereikt. De eerste aardappeltelers zijn overtuigd en dankzij een gedegen marketingstrategie zullen er nog vele volgen…       

  • Micosat Aardappel
  • Micosat mais&gras
  • Logo Micosat
  • Micosat aardappelveld
Lees meer >>